Kayıt Tarihi: 10.Ocak.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 128
AlıntıCevapla Gönderim Zamanı: 15.Nisan.2008 Saat 12:04
Merhaba,
Kinematik menüsünde bulunan "Joint" başlığı altındaki parametrelerin ne anlama geldikleri ile ilgili biraz yazmak istedim;
Rigid; Modelimizde sabit kalmasını istediğimiz ana eleman (gövde, şasi, vb.) için kullanılır.
Fixed; Sabit kalması istenen "ara elemanlar" için kullanılır.
Weld; Kaynak etme mantığı ile hareket eder. Kinematikte "base (sabit) element" ve "Link (hareketli) element" diye tabir ettiğimiz elementler arasındaki hareket iletimi için kullanılır.
Pivot; Eksenel mil hareketi (Dönme) sağlar.
Cylindrical; Silindirik bir hareket (Bir eksende dönüş ve o eksende ilerleme) elde etmemizi sağlar.
Prismatic; İstenilen bir yönde, düzgün-doğrusal bir ilerleme sağlar.
Point on line; Bir eksende ilerleme ve 3 ayrı eksende dönme hareketi sağlar.
Spherical; İki ayrı eksen etrafında dönüş hareketi ve bu eksenlerin kestiği noktada olmak üzere aynı anda 3 eksende dönüş hareketi sağlar.
Plane on Plane; İki ayrı ilerleme ve bir dönme hareketi elde etmekte kullanırız.
Line on Plane; İki ayrı ilerleme ve iki ayrı dönme hareketi verir.
Point on Plane; Bir noktaya göre sabitlenerek 3 ayrı eksende dönme hareketi ile 2 ayrı eksende ilerleme hareketini elde ederiz.
Polar; Bir nesneye kendi ekseni etrafında dönme hareketi ve bu hareket boyunca bir yönde ilerleme olanağını verir. (Polar= Açı + Mesafe)
Helicoidal; Bir eksen ve adım mesafesi verilerek silindirik bir hareket (dönme + ilerleme) elde edilir.
Rack; Kremayer dişli mantığı ile çalışır (Belli bir yönde ilerleme ve dönme hareketi)
Point on Curve; Mevcut bir contour (kapalı veya açık olabilir) üzerinde modelimizi hareket ettirme olanağı sağlar. Bu ilerleme hareketine 3 ayrı eksendeki dönme hareketide eklenilebilir.
Kayıt Tarihi: 21.Şubat.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 12
AlıntıCevapla Gönderim Zamanı: 08.Ağustos.2008 Saat 13:39
hay allah razı olsun hepinizden çok yakında size bende bir video hazırlamayı düşünüyorum projemi bitirirebilirsem sanırım ben bu kinematik olayını çok sevdim :)
Kayıt Tarihi: 15.Mayıs.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 34
AlıntıCevapla Gönderim Zamanı: 20.Ağustos.2008 Saat 13:11
Arkadaşlar,
Kinematikle ilgili yaptığım bir çalışmayı ekteki linkte gönderiyorum.
Yapılan çalışma mühendislik mantığı içermemekte sadece olabildiğince çok kinematik menü kullanımını amaç edinmiş bir çalımadır.
NOT: Dosyayı indirip açtıktan sonra Kinematik menüsünden senaryo kısmına girip senaryoya bir isim verip ok yaptıktan sonra kendi senaryonuzu oluşturabilirsiniz.
Benim yaptığım çalışmada 0 sn için değerler 0.5 sn için dönüş açısı 360° dişli çark açısı 720° ve 10 sn için değerleri yine 0 almıştım.Ayrıca joint kısmını açarak hangi hareketler hangi parçalara uygulanmış görebilirsiniz.
Kayıt Tarihi: 15.Mayıs.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 34
AlıntıCevapla Gönderim Zamanı: 20.Ağustos.2008 Saat 13:16
Arkadaşlar,
Kinematikle ilgili yaptığım bir çalışmayı ekteki linkte gönderiyorum.
Yapılan çalışma mühendislik mantığı içermemekte sadece olabildiğince çok kinematik menü kullanımını amaç edinmiş bir çalımadır.
NOT: Dosyayı indirip açtıktan sonra Kinematik menüsünden senaryo kısmına girip senaryoya bir isim verip ok yaptıktan sonra kendi senaryonuzu oluşturabilirsiniz.
Benim yaptığım çalışmada 0 sn için değerler sıfır.5 sn için dönüş açısı 360° dişli çark açısı 720° 10 sn için değerler yine 0 almıştım.Ayrıca joint kısmını açarak hangi hareketler hangi parçalara uygulanmış görebilirsiniz.
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma