3B Dizayn Forumlari Ana Sayfa
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kinematik

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
cayasar Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15.Mayıs.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 34
  Alıntı cayasar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kinematik
    Gönderim Zamanı: 20.Ağustos.2008 Saat 13:16
Arkadaşlar,

Kinematikle ilgili yaptığım bir çalışmayı ekteki linkte gönderiyorum.
Yapılan çalışma mühendislik mantığı içermemekte sadece olabildiğince çok kinematik menü kullanımını amaç edinmiş bir çalımadır.
     NOT: Dosyayı indirip açtıktan sonra Kinematik menüsünden senaryo kısmına girip senaryoya bir isim verip ok yaptıktan sonra kendi senaryonuzu oluşturabilirsiniz.
Benim yaptığım çalışmada 0 sn için değerler sıfır.5 sn için dönüş açısı 360° dişli çark açısı 720° 10 sn için değerler yine 0 almıştım.Ayrıca joint kısmını açarak hangi hareketler hangi parçalara uygulanmış görebilirsiniz.

Umarım işinize yarar.

İyi çalışmalar.


http://rapidshare.com/files/138689621/kinematik_deneme.rar.html
Yukarı Dön
cayasar Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15.Mayıs.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 34
  Alıntı cayasar Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20.Ağustos.2008 Saat 13:11
Arkadaşlar,

Kinematikle ilgili yaptığım bir çalışmayı ekteki linkte gönderiyorum.
Yapılan çalışma mühendislik mantığı içermemekte sadece olabildiğince çok kinematik menü kullanımını amaç edinmiş bir çalımadır.
     NOT: Dosyayı indirip açtıktan sonra Kinematik menüsünden senaryo kısmına girip senaryoya bir isim verip ok yaptıktan sonra kendi senaryonuzu oluşturabilirsiniz.
Benim yaptığım çalışmada 0 sn için değerler 0.5 sn için dönüş açısı 360° dişli çark açısı 720° ve 10 sn için değerleri yine 0 almıştım.Ayrıca joint kısmını açarak hangi hareketler hangi parçalara uygulanmış görebilirsiniz.

Umarım işinize yarar.

İyi çalışmalar.


http://rapidshare.com/files/138689621/kinematik_deneme.rar.html
Yukarı Dön
Mdesigner Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21.Şubat.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 12
  Alıntı Mdesigner Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08.Ağustos.2008 Saat 13:39
hay allah razı olsun hepinizden çok yakında size bende bir video hazırlamayı düşünüyorum projemi bitirirebilirsem sanırım ben bu kinematik olayını çok sevdim :)
Yukarı Dön
Goksel Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 10.Ocak.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 128
  Alıntı Goksel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20.Mayıs.2008 Saat 18:58
   Tekrar Merhaba,

   Kinematik ile ilgilenen arkadaşlara güzel bir çalışma hazırladım; Bir kam mili ve onun hareketini gösteren video...

   İlgili link aşağıdadır;


http://rapidshare.com/files/116300045/Kam_mili.rar.html
Göksel SARI
goksel.sari@3bdizayn.com.tr
Yukarı Dön
Goksel Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 10.Ocak.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 128
  Alıntı Goksel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15.Nisan.2008 Saat 12:04
Merhaba,

Kinematik menüsünde bulunan "Joint" başlığı altındaki parametrelerin ne anlama geldikleri ile ilgili biraz yazmak istedim;

Rigid; Modelimizde sabit kalmasını istediğimiz ana eleman (gövde, şasi, vb.) için kullanılır.

Fixed; Sabit kalması istenen "ara elemanlar" için kullanılır.

Weld; Kaynak etme mantığı ile hareket eder. Kinematikte "base (sabit) element" ve "Link (hareketli) element" diye tabir ettiğimiz elementler arasındaki hareket iletimi için kullanılır.

Pivot; Eksenel mil hareketi (Dönme) sağlar.

Cylindrical; Silindirik bir hareket (Bir eksende dönüş ve o eksende ilerleme) elde etmemizi sağlar.

Prismatic; İstenilen bir yönde, düzgün-doğrusal bir ilerleme sağlar.

Point on line; Bir eksende ilerleme ve 3 ayrı eksende dönme hareketi sağlar.

Spherical; İki ayrı eksen etrafında dönüş hareketi ve bu eksenlerin kestiği noktada olmak üzere aynı anda 3 eksende dönüş hareketi sağlar.

Plane on Plane; İki ayrı ilerleme ve bir dönme hareketi elde etmekte kullanırız.

Line on Plane; İki ayrı ilerleme ve iki ayrı dönme hareketi verir.

Point on Plane; Bir noktaya göre sabitlenerek 3 ayrı eksende dönme hareketi ile 2 ayrı eksende ilerleme hareketini elde ederiz.

Polar; Bir nesneye kendi ekseni etrafında dönme hareketi ve bu hareket boyunca bir yönde ilerleme olanağını verir. (Polar= Açı + Mesafe)

Helicoidal; Bir eksen ve adım mesafesi verilerek silindirik bir hareket (dönme + ilerleme) elde edilir.

Rack; Kremayer dişli mantığı ile çalışır (Belli bir yönde ilerleme ve dönme hareketi)

Point on Curve; Mevcut bir contour (kapalı veya açık olabilir) üzerinde modelimizi hareket ettirme olanağı sağlar. Bu ilerleme hareketine 3 ayrı eksendeki dönme hareketide eklenilebilir.



Düzenleyen Goksel - 15.Nisan.2008 Saat 13:16
Göksel SARI
goksel.sari@3bdizayn.com.tr
Yukarı Dön
Goksel Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 10.Ocak.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 128
  Alıntı Goksel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11.Nisan.2008 Saat 17:51
Hakan Bey,
İstediğiniz gibi bir çalışma yaptım. Umarım beğenirsiniz :)

http://rapidshare.com/files/106653492/b.rar.html

Düzenleyen Goksel - 15.Nisan.2008 Saat 11:50
Göksel SARI
goksel.sari@3bdizayn.com.tr
Yukarı Dön
Goksel Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 10.Ocak.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 128
  Alıntı Goksel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11.Nisan.2008 Saat 12:51
Evet güzel bir çalışma olmuş, emeğine sağlık.
Göksel SARI
goksel.sari@3bdizayn.com.tr
Yukarı Dön
hjakan Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15.Mart.2008
Konum: üretimsorumlusu
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4
  Alıntı hjakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07.Nisan.2008 Saat 23:51
hemen baktım ve bir çalışma yaptım.Bakarsan sevinirim


http://rapidshare.com/files/105680418/KAZAN_SON_1.rar.html
Yukarı Dön
hjakan Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15.Mart.2008
Konum: üretimsorumlusu
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4
  Alıntı hjakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07.Nisan.2008 Saat 19:00
teşekkürler göksel hemen bakıyorum
Yukarı Dön
Goksel Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 10.Ocak.2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 128
  Alıntı Goksel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07.Nisan.2008 Saat 17:59
Merhaba,

Kinematik ile ilgili basit bir avi dosyasının linki aşağıdadır.

kinematik ile ilgili dikkat edeceğiniz bazı hususlar vardır. Mesela program mantığı itibari ile mevcut parçalarınıza bir senaryo yazarsınız ve bu senaryoyu oynatırsınız. Dilerseniz mevcut parçaları çarpma testinede tabi tutabilirsiniz.
linkten indireceğiniz video dosyasındaki işlem sırası şöyledir;
-önce rigid elements ile sabit kalması gereken nesne seçilir. (burada plane seçilmiştir.)

-Sonra senaryo yazılır. Burada senaryo seçenekleri çok geniştir. Bu video için "pivot" seçeneği kullanıldı. Çünkü dairesel bir hareket istiyor.
-Sonra senaryo oluşturuldu.
-ve son olarak animate ile oynatma işlemi yapıldı.
-animate kısımında bulunan seçenekler ile çarpma testi yapabilirsiniz.

Kolay gelsin


     http://rapidshare.com/files/105593455/Untitled.avi.html
Göksel SARI
goksel.sari@3bdizayn.com.tr
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.06
Copyright ©2001-2007 Web Wiz